onsdag 18. november 2009

Bryllupskort



Dette kortet har blitt laget til et ektepar som har vært gift i 60 år. Ville prøve å lage kortet i en vintage stil med en blomsteroppsats, og jeg ble godt fornøyd med resultatet.



Litt om hva jeg har brukt. Beige Bazzil som er svertet i kantene med Distress Old Paper. Dekorpapiret kommer fra Rayher nr. 78-563-000 og Papirdesign, ekteskap. Jeg har raspet opp kantene og svertet de med Adirondack Espresso for å gi kortet litt mer kontrast.

Foto stempelet kommer fra Stampsmith og heter Classic Couple og er svertet med Espresso den også. Det gir stempelet et litt eldre preg. Tror svart hadde blitt for skarpt. Teksten er hentet fra pc og er Schwartsvald. Rundt bildet er det festet blonde og litt tyll.


Inni kortet har jeg brukt dekorpapiret fra Papirdesign som heter gullmønster. Her har jeg svertet kantene med Old Paper og satt på noen perleranker i fargene beige og lysbrun fra Prima. Hentet et par bilder fra Frognerparken siden de har drevet restauranten der i mange år.
Elsker å sette opp ekte blomster, så valget til dette kortet var å overføre dette til de kunstige blomstene. Har også puttet inn noe annet stærsj og en hattenål for å freske opp litt. Siden det er diamantbryllup dette kortet er til, måtte jeg putte på et par "diamanter" også.

1 kommentar:

  1. Anne, for er kjempeflott kort med en helt utrolig lekker blomsteroppsats....

    SvarSlett